Opstarten Eigen Speeltuin binnen en buiten

  • Desdemona

    Hallo,

    Het is onze droom om voor de kinderen tot 8 a 9 jaarWij zouden erg graag in de omgeving van Nunspeet een binnen en buiten speeltuin beginnen, nu probeer ik info op te halen inzake bv omzet berekeningen en kosten bepalingen, afijn van alles om een goed buisiness plan te kunnen gaan schrijven, wie o wie heeft er tips voor ons? Wat zijn bv valkuilen en heb je recht op subsidie, hoe benader je de gemeente, hoe bereken je de juiste grootte inzake opbrengst / winst. Vind het erg moeilijk een inschatting te maken over bezoekers aantallen etc.

    Afijn alle info is van harte welkom en alvast bedankt voor de moeite!

    Groetjes,

    Desdemona en Eiko Ridderbos

  • Edwin

    Beste Desdernona en Eiko,

    Als eerste kun je vcs verstappen benaderen(speeltuinbouwer) en kijken wat alles kost, subsidie kun je vergeten of je moet op het platteland zitten (plattelandssubsidie) gemeente kun je gewoon benaderen en vragen wat je wil, ga eens langs een indoorspeeltuin en vraag hoe zij het hebben opgezet.

    Gr Edwin.

  • Leonie

    ben je inmiddels al wat wijzer? Het is heel slim om naar KvK te gaan en al je vragen te stellen over startende ondernemers, want zeker een starter krijgt veel van de belasting (startende ondernemers korting bijv.)

    meedraaien bij andere binnen speeltuinen is een goede aanrader, want als je meedraait zul je ervaren dat het anders is dan wanneer je er zelf heen gaat met je kinderen.

    probeer al je ideeeen direct op te schrijven om mee te nemen in je plan. Bedenk wat jou speciaal maakt, wat wil je extra doen, waarom moeten mensen juist naar jou komen?

    Ik hoor graag hoe het verder gaat met jou en je onderneming. Ik ben zelf ook soortgelijk aan het doen.

    succes!

    gr Leonie

  • J De Munck

    Hallo Desdemona, Leonie, Edwin en al wie mee leest,

    wij zitten in hetzelfde schuitje en ik heb al een boel informatie verzameld maar ben even benieuwd naar jullie speurwerk -vooral een goede omzet inschatten is niet zo simpel-, het lijkt me een slim plan dat iedereen die dit leest mekaar een beetje helpt,

    je mag me altijd een mailtje sturen op info@clubstore.com - wij zitten in Brussel dus ver weg en zijn beslist geen concurrent voor Nederlandse indoorspeeltuinen;-)

    hartelijke groet,

    joachim.