eigen indoorspeeltuin starten

  • Jan

    Simpel weg gewoon even bellen met een monkey town vestiging, kijk voor meer info op www.monkeytown.nl wij hebben

    van hun veel hulp gehad en gaan binnenkort openen.

  • wytze

    Hallo Joyce,

    Misschien handig om eens af te spreken bijv het gebouw wat je voor ogen hebt en dan de financiele- en exploitatie begroting maken.

    Is dat een idee??

    Groeten

    Wytze

  • xnoortjex

    Hallo Jan,

    Wat leuk om te horen dat jullie met behulp van monkey town binnenkort ook een eigen indoorpspeeltuin openen, mag ik vragen waar en wanneer jullie openen?

    En mag ik vragen wat voor hulp jij precies hebt gehad en hoe?

    groetjes noortje

  • hans

    wanneer je helemaal niet weet wat erbij komt kijken en zelf al je ideeen bij anderen moet voorleggen misschien bij een speeltuin gaan werken?(of iets gaan doen waar je wel iets van weet)kan je kijken hoe dat gaat en dan een besluit nemen, speeltuin hebben is meer werk dan je denkt, als je alleen denkt dat het je wel leuk lijkt begin je niet goed, eerste jaren 100 uur in de week voor weinig

  • xnoortjex

    Hans een beetje gefrustreerd??

    Hmm ik weet het niet hoor, wat is er mis met meningen en ervaringen van anderen vragen? Of wordt het een ander niet gegund en voelen sommigen onder ons snel bedreigd?

    Een eigen onderneming is altijd hard werken met weinig opbrengst in het begin, maar hans doe jij maar waar jij goed in bent en laat anderen weer zelf ontdekken of ze talent hebben in het ondernemen.

    Doe het rustig aan en maak je niet druk!

    Noortje

  • Edwin

    Beste Noortje,

    Wij zijn door derden er op gewezen dat er op dit forum meerdere malen de naam Monkey Town voorkomt, wij kunnen geen Jan of Ron die zeggen met monkey town in zee te gaan (of ze gebruiken een nickname zou kunnen) als je een keer bruikbare informatie wil kan je altijd even bij me langs komen (de koffie staat klaar)

    En ja het is leuk een binnenspeeltuin te beginnen.

    Groet

    Edwin.

  • Ramon

    Hallo Wytze,

    Ik heb belangstelling voor de horeca dingen en eventueel tafels + stoelen.

    Graag reactie.

    Mvg., Ram

  • xnoortjex

    Hallo allemaal,

    Ik moet zeggen dat ik mijn droom moet laten varen, het is nu 3.00 in de nacht en kan er niet van slapen. Het heeft veel tijd en energie gekost om alles uit te pluizen en een plan op te zetten maar uiteindelijk is het een te groot risico om op dit moment een eigen bedrijf te beginnen. Je moet aan zoveel denken waar ik nooit aan gedacht had maar wat je als ondernemer wel je nek kan gaan kosten als het niet loopt zoals je verwacht.

    Veel steun ontvang ik ook niet van mijn omgeving, iedereen wijst je maar op de gevaren en de risico's die je neemt en dan maar afwachten of zo'n indoorspeeltuin rendabel is.

    Ik heb veel moeite om het mijn droom op te geven maar veel steun van diegene die zonders belangen toch willen helpen is er niet.

    Daarom heb ik maar besloten om het op het moment even voor gezien te houden en af te wachten wat de toekomst brengt.

    Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen toe en een gezond (succesvol) 2011!

    Noortje

  • ondernemer

    Hoi Noortje,

    Je kan nooit winnen zonder het te proberen en nooit geschoten is altijd mis.

    Als ondernemer moet je vooral durfen. Iedereen wil natuurlijk een bedrijf beginnen zonder enig risico maar dat bestaat helaas niet. Als je een marktonderzoek gedaan heb en daaruit blijk dat er behoefte is naar een speeltuin dan kan je makkelijk beginnen imo.

    Financiering is punt 2. Je zal nooit een lening krijgen zonder een goed plan. In dat plan moet vooral staan waarom jij je bedrijf zo succesvol kan maken waardoor de bank minder risico zal lopen.

    Tegen welke dingen ben je nu aangelopen? Misschien dat ik wat antwoorden heb voor je.

    Groet!

  • pieter

    ze is nergens tegen aan gelopen,want ze heeft denk ik niks echt goed uitgezocht, ze droomt er alleen van en dat het dan vanzelf gebeurt, soms duurt het uitzoeken jaren, en zij droomt er al jaren van , dat is iets anders. werken bij een binnenspeeltuin, buiten staan kijken( met regen, met zon, enz, verschillen bekijken, komen mensen bij mooi weer, regen,sneeuw??) bij een speeltuin hoeveel mensen er komen, brandweer bellen aangaande regelgeving( kan je beeld vormen van inkoop/verkoop), prijzen opvragen bij leveranciers indoorspeeltuinen, gemeente benaderen bestemmingsplan, groothandel toe aangaande inkoopprijzen van wat je wilt verkopen, enzzzz, weltruste xnoortje, droom lekker