Beste prikbord lezers,
Ik ben voor de Technische Universiteit in Eindhoven bezig met een promotie onderzoek over de geschiedenis van speelruimte in Nederland. Momenteel bestudeer ik de opkomst van indoorspeeltuinen in Nederland. Er is nog maar weinig onderzoek gedaan over deze speeltuinen, ook omdat deze tak van speeltuinwerk vrij jong is.
Nu ben ik dus op zoek naar meer informatie over indoor speeltuinen: hoe worden deze speeltuinen opgericht (door wie, waarom en waar?), wat is de dagelijkse gang van zaken op de speeltuin en hoe wordt er met de strenge regelgeving van de veiligheid van speeltoestellen en speeltuinen omgegaan? Ook ben ik benieuwd of er samenwerking bestaat met bv de gemeente, andere speeltuinen, adviesbureaus of overige partners.
Zijn er mensen die in het indoor speeltuinbedrijf werken en me bij mijn onderzoek willen helpen? Ik ben op zoek naar mensen die ik een keertje mag interviewen over bovenstaande onderwerpen. De namen van de geïnterviewde en/of de speeltuin kunnen natuurlijk anoniem gemaakt worden, als daar behoefte aan is.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Lianne Verstrate
l.m.verstrate@tue.nl