doelstelling buiten spelen

  • Nicole

    Hallo, we willen graag de groep 3 leerlingen langer buiten laten spelen dan nu het geval is.De overgang van groep 1-2 naar 3 is hier erg groot in. Heeft iemand de doelstellingen van het buiten spelen zodat we deze kunnen inzetten om ons doel te bereiken. Nicole

  • Honingbij

    Buitenspelen is erg belangrijk voor kinderen.Ze leren met elkaar om gaan in vrije spelsituatie's.Kinderen hebben veel beweging nodig minimaal een uur per dag.(omdat veel kinderen veel achter PC en TV's zitten komen ze hier lang niet aan) ze kunnen lekker hun ei kwijt en het stimuleert hun grove motoriek.Bovendien is het moeilijk voor een 6/7 jarige om zich erg lang te kunnen concentreren na eneen kwartiertje buitenspelen kunnen ze zich langer en beter met hun schoolwerk bezighouden.

    Kortom buiten spelen is goed voor zowel het lichamelijke, sociale en cognitieve vlak.

  • Floorz

    Bespreek met de kinderen zelf de voordelen van buiten spelen zijn en zet ze op papier, hang dit groot op en maak er desnoods een thema van. Er zijn in de klas altijd kinderen die heel graag buiten spelen, anderen willen het liefst weer zo snel mogelijk naar binnen. Als kinderen zélf bespreken wat het nut is van buitenspelen, zijn ze veel gemotiveerder. Daarnaast kun je iedere week een buitenactiviteit met de kinderen verzinnen, op deze manier leren kinderen dat buitenspelen leuk en gezond is en dat het heel erg gevarieerd kan zijn!

  • Jackelien

    Beste Nicole,

    Mag ik vragen voor welke school je deze vraag stelt?

    Ik zit namelijk in het laatste jaar van de opleiding SPH en ben bezig met een afstudeeronderzoek over buiten spelen op school.

    Misschien kunnen we iets voor je betekenen.

    Groetjes, Jackelien

  • Mi

    Hoi Jackelien,

    Ik las dat je een afstudeeropdracht doet naar buiten spelen op school.

    Ik studeer pedagogiek (3e- jaar) en doe een onderzoek naar kinderen die niet tot spel komen tijdens het buitenspelen. Het gaat om kinderen die op het speciaal basisonderwijs zitten.

    Waar richt jij je op?

    Groet, Miriam.

  • Marja van Delden

    Ik las jullie reacties over Buitenspelen.

    Wil je hier meerover weten en wil je op weg geholpen worden om elk kind te helpen buitenspelen?

    Ik heb hier een kant en klaar pakket voor en wil je graag op weg helpen.

    Het is een kleine investering met een enorm effect!

    Groet, Marja.

  • linda

    Goedemorgen Marja,

    Wij zouden heel graag meer willen weten over het Kant en Klaar Pakket. Reden is dat wij een project over buitenspelen willen ontwerpen en uitvoeren.

    We horen het heel graag!

    Groet,

    Linda en Barbara