hoi hoi allemaal,
Ik ben een student van de opleiding CMD aan de Hogeschool Rotterdam. Samen met twee andere meiden ben ik bezig met het onderzoeken van speeltuinen en speeltoestellen. Toen ik dit prikbord vond, dacht ik, misschien dat jullie ons kunnen helpen!
Wij zijn op zoek naar het verloop van de speeltuinen en speeltoestellen. Is er veel veranderd de afgelopen jaren en zo ja wat? Zijn de speeltuinen anders of heeft het spelen opzich een andere betekenis gekregen in de samenleving van tegenwoordig met het binnen gamen? Hoe lang bestaan speeltuinen en speeltoestellen al?
Zijn de speeltoestellen van vorm alleen veranderd, of ook van functionaliteit en veiligheid? Zijn er tegenwoordig alleen nog maar goede beheerde speeltuinen? Gaan we richting het binnen in zalen spelen of onder begeleiding en niet meer individueel lekker buiten spelen terwijl mama staat te kijken?
Wij zijn alle drie rond de 20 jaar en wij zien al hele verschillen met onze jeugdjaren in de zandbak. ( die wij nu niet meer veel tegenkomen!) Maar we zijn ook benieuwd naar jullie inzicht in alles wat te maken heeft met speeltuinen en speeltoestellen. Vader, moeder, opa, oma, broer, zus, speeltuinbeheerder, speeltuinontwikkelaar.. van iedereen willen we graag hun gedachtes en inzichten hierover horen.
Ik zou het te gek vinden als jullie ons een beetje kunnen helpen! Met eigen ervaringen of eigen gedachtes.. alles is welkom!
Alvast hartelijk bedankt en met vriendelijke groet,
Natanja Rorije