Elastieken

  • Danielle

    Hallo,

    Nu zie ik net dat dit het speeltuin-prikbord is, maar misschien dat iemand mij toch kan helpen. Graag zou ik de lezers van dit prikbord willen vragen of er iemand is die nog weet hoe je moet elastieken. Vroeger op school deden we 12 sprongen (dacht ik) en dan ging het elastiek hoger.

    Is er iemand die die sprongen nog precies kent? Of weet iemand misschien waar op internet er iets over te vinden is?

    mvg, Danielle

  • Erika

    Ik kan u zelf niet zo 123 antwoorden geven.

    Wel weet ik een forum vorou waar u zeker antwoorden krijg, nl

    ouder.nl

    Als u daar op het forum deze vraag stelt komt er ongetwijfeld een bruikbaar antwoord.

  • Sandra Nolles

    je kunt een boekje kopen: elastiek springen elastiek van M Bosman. kosten zijn ongeveer 6,50. Hopelijk heb je hier wat aan!

    Gr.

  • vera

    nee ik weet niet meer hoe het precies ging.

    maar wel een aantal rijmpjes.

    tip tap top, erin eruit erop, uit sluit kippenkruid

    elastieken vind ik fijn, erin erop eruit, kippenkruid eruit.

    kan ook zijn dat het een beetje anders was, maar zoowiets geloof ik.

    k hoop dat je er iets mee kan.

    doeggDanielle schreef:

  • sanne

    ik weet wel een ander rijmpje:

    e la stie ken erin erop eruit draai spring

    en voor dat laatste gedeelte weet ik er wel 4:

    disc o theek of ka baut er of kie ka kuiken of te le foon

    groetjes sanne

  • Diane

    Elastieken. Had je een elastiek met allemaal verschillende vrolijke kleurtjes, twee gingen er tegenover elkaar in het elastiek staan, en in het midden moest iemand naast, op en over het elastiek springen. Ook nog met z'n voeten het elastiek laten kruisen. Er was zelfs een liedje bij: “Erin, erop, erover..” Ik weet em niet meer zo goed, wie helpt mij?

    Hopelijk heb je hier iets aan.

    Je kunt nog meer van deze heerlijke nostalgische spelletjes vinden op de Hyve Nostalgische spelletjes van Hyves.

    Succes.

    groeten diane

  • Quinty

    Hooooii. ik ben op zoek naar de spelregels van TipTapTop. en tegenwoordig gaat het niet meer zo. je hebt verschillende levels en het versje is nu gewoon: tip tap top erin eruit erop. ik weet niet of erin in jou tijd ook dribbel was. en dribbelsneltrein. maar nu wel. ik zou het versje ff verandere.

    xQuinty. (tu)

  • josine

    ik weet het ook niet maar als je er achter ben gekomen wil u het dan naar mij sturen want ik wil het ook graag weten hoe je moet elastieken (tu) dank u wel (tu)doeg

  • josine

    (tu)(tu) ik ken een rijmpje dat je voor elastieken heeel goed kan gebruiken het gaat zo :

    fli , fla, fli vla, fliflavlo , fiiiiiste , wo 1wo 2 wo 3 wo 4 wo5