gebruiksvergunning

  • Sas

    Zijn er speeltuinen die een gebruiksvergunning hebben? De gebruiksvergunning heeft betrekking op brandveiligheid. Deze vergunning stelt bijvoorbeeld een maximum aan het aantal personen dat in het gebouw mag zijn en geeft voorschriften voor het beperken van de kans op brand, het beperken van de gevolgen van brand en het vluchten uit een gebouw bij brand.

    Een gebruiksvergunning is verplicht als er meer dan 50 mensen in een gebouw zijn. Bij de verhuur van het speeltuingebouw voor feestjes kan dit al snel het geval zijn.

  • Erwin (Spijkerdorp)

    Op zich zou inderdaad elke speeltuin met een gebouw in het bezit moeten zijn van een gebruikersvergunnig.

    Bij ons op Spijkerdorp zijn we nu een jaartje of 4 in het bezit van zo'n vergunning. In eerste instantie moesten we een paar (kleine) aanpassingen doen en bij de her-controle vorige jaar bleek alles gewoon in orde te zijn. Ik vond het allemaal nog wel mee vallen, maar we hadden deze “zaken” blijkbaar ook al voor de vergunning goed voor elkaar.

    Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

  • Fons Lambrichts

    Jij schrijft ‘bij feestjes met meer dan 50 personen’; dat klopt volgens de huidige regelgeving. Maar m.b.t. ‘feestjes’ het volgende:

    1. zorg altijd voor de nodige vergunningen (met name van de gemeente!);

    2. onderhoud heel goede contacten met de direct aan- en omwonenden,

    zodat je late geen klacht van (over)last van hen kunt verwachten!;

    3. lees ZORGVULDIG de verzekeringspolis(sen) door alvorens aan dit soort ‘nevenactiviteiten’ te beginnen. Ik heb zusterorganisaties ‘hun vingers zien branden’ aan dit soort activiteiten (met name van de gemeente en de belastingen!).