speeltuin weer open

  • willem

    De laatste weken lees ik regelmatig in de nieuwsbrief van de speeltuinpagina dat de speeltuin weer open is.

    Ik vraag me dan af waar de kinderen spelen tussen oktober en april/mei.

    In het najaar en de winter leven kinderen toch niet alleen binnen?

    Velen maken zich, terecht, druk dat kinderen te weinig bewegen.

    Daarom is het toch noodzakelijk dat kinderen het gehele jaar in de speeltuin terecht moeten kunnen om te spelen? Het is toch raar dat kinderen op straat moeten spelen terwijl er een speeltuin is waar ze niet in kunnen.

    Wie vindt dit ook niet meer passen in deze tijd? waarom moet de speeltuin dicht in de winter? wat zijn de oorzaken dat de speeltuin dicht is? welke tips en oplossingen zijn er om de speeltuin het gehele jaar open te kunnen houden?

  • ermo

    Willem,

    Afgelopen winter hebben wij in Beverwijk de speeltuin geopend op de woensdag- en zaterdagmiddag. Op de dagen dat het echt koud was kwam er bijna niemand. En als er dan iemand zijn vrije middag opoffert om de speeltuin open te doen en er komt zo goed als niemand dan is dat niet motiverend.

    Natuurlijk zouden de kinderen ook 's winters in de speeltuin terecht moeten kunnen. Maar inmiddels is onze ervaring dat ouders heel gemakkelijk hun kinderen binnen houden want anders dienen ze in de gaten te houden wat ze zoal buiten doen.

    Wij zijn van plan om komende winter de speeltuin weer te openen.

    Ermo

  • Speelpark Project

    Het is vaak niet te betalen om een indoor speeltuin bij je gewone speeltuin te bouwen . of je moet veel geld hebben en ruimte .

    het zou wel goed zijn dan kan je het hele jaar open .

    groetjes ramon

  • Ermo

    Ramon,

    Er werd volgens mij niet gezegd dat je een indoor speeltuin naast een gewone speeltuin dient te hebben.

    Willem vroeg zich af waar spelen de kinderen in de winter periode als de speeltuin dicht is.

    Kortom kan de gewone speeltuin ook niet in de winter open zijn.

    Ermo

  • willem

    Op zich is er niets mis mee dat kinderen (ook) in de winter lekker gaan spelen in de indoorspeeltuinen.

    Maar niet alleen spelen is nodig voor een gezonde ontwikkeling maar zeker ook de buitenlucht