welk boekhoudpakket?

• Inge van Collenburg

Voor een stichting die zich bezig houdt met het inrichten van speelplekken is mij gevraagd om de boekhouding vorm te geven. Er is nu geen boekhouding, dus het moet helemaal ingericht worden. Wie heeft er tips over boekhoudpakketten?

Ook zou ik graag met iemand overleggen die ervaring heeft met de boekhouding van een dergelijke stichting.

Met vriendelijke groet,

Inge van Collenburg

• willem

Beste Inge

Internetboekhouding voor vrijwilligersorganisaties = SimBoePro

SimBoePro is een simpel boekhoudprogramma.

Het programma is gratis te downloaden op http://www.moor-software.com

Andere mogelijkheden via:

www.administratie.startpagina.nl (ook commerciele boekhoudprogramma's)

www.hcc-net.nl/hkesting/prive/kasboek.htm

Succes

Willem

• Erwin (Spijkerdorp)

Beste Inge,

Bij Spijkerdorp te Drachten gebruiken wij het pakket Davi-Club 2000. Dit is een uitgebreid boekhoud-pakket voor verenigingen, waardoor er ook een ge-intergreerde leden-administratie in zit. Deze laatste gebruiken wij dus in het geheel niet. Het financiele deel van dit pakket bestaat dus eigenlijk gewoon uit Davi-Account 2000 Express. Op zich bevalt dit ons goed.

Er zijn natuurlijk volop pakketten in omloop die eenvoudig, maar goed genoeg zijn voor jouw doel. Volgens mij heeft Ermo ook ervaring in deze en die houd de boekhouding bij in een Excel-programma.

Als er meer vragen zijn hoor ik het wel, speelse groet: Erwin

• ermo

Inge,

Ik doe de speeltuinadministratie in een excell bestand waar elke maand apart vermeld staat en uiteindelijk alles wordt over geheveld naar een blad met een jaaroverzicht.

Mocht je meer willen weten dan hoor ik het van je.

Ermo

• Anouk

Hallo Inge,

als jullie stichting een bankrekening heeft bij de Rabobank, dan is er een via hun een heel fijn boekhoudprogramma verkrijgbaar wat niet al te moeilijk is. daarnaast is het meteen gekoppeld aan jullie rekening. Aan het eind van het jaar alles in een keer overzichtelijk.

Succes, maar hou het vooral simpel, maak het niet moeilijker dan nodig!

Anouk

• Inge van Collenburg

Bedankt allemaal,

Ik heb wat voorstellen gedaan naar de stichting toe, maar het zou erg handig zijn als ik een voorbeeld van de layout van bijvoorbeeld zo'n excellpagina heb. Wil jij die mailen ermo? Ik heb namelijk op de boekhouding gewerkt van een woon\zorg centrum en die was heel uitgebreid. Ik wil graag weten hoe je de boekhouding van een speelstichting eenvoudig houdt.

Met vriendelijke groet,

Inge van Collenburg

ingevancollenburg@planet.nl