Messen in speeltuin

• Frits Kusters

In nieuwsbrief dd 3 April lees ik dat jongens een speeltuin bezochten met messen in hun bezit.

iets dergelijks heb ik ook meegemaakt en laat periodiek grotere jongens hun rugzak leegmaken. Resultaat: 3 messen.

Na afloop de messen weer terug gegeven.

Mag ik als beheerder mensen bij binnenkomst hun tassen of rugzakken laten leegmaken, net zoals bij een kassa in supermarkt?

En wat te doen bij constatering, ouders of politie bellen.?

Politie in speeltuin geeft zo snel een slecht imago aan speeltuin.

• ermo

Of je zo maar iemands zijn tas kunt inspecteren zou ik niet weten, wel is het zo dat het in de supermarkt altijd is aangegeven dat de cassiere dit kan vragen. Dus zou je het bij de ingang van de speeltuin moeten aangeven dat het zou kunnen. Je zou ook bij de ingang kunnen aangeven wat wel en niet kan en/of mag.

Bij constatering zou je eerst de ouders en in een volgend stadium de politie kunnen bellen. Wel zou je bij de politie kunnen informeren hoe je hier mee om kunt gaan.

• Anouk

Hallo Frits,

Ik zou het gewoon even navragen bij de wijkagent of jullie contactpersoon bij de gemeente. wellicht dat zij een goed antwoord hebben of dit wel of niet zomaar mag.

Juridisch gezien mag je niet zomaar iemands eigendommen openmaken als deze gesloten zijn. Dit geldt dan ook voor een tas die “dicht” is. Let dus goed op!

Anouk