slechte speeltoestellen bij bedrijven en het veiligheidsbesluit

  • Ermo

    Ik was laatst op een recreatie park waar aan de speeltoestellen die er stonden al jaren geen onderhoud gepleegd is, navraag bij de beheerder leerde mij dat de beste man niet eens wist van het veiligheidsbesluit van 1997.

    Wij als speeltuinen proberen zoveel mogelijk geld vrij te maken om de speeltoestellen te laten voldoen aan de eisen van deze tijd. Professionele bedrijven (recreatie- en horeca bedrijven) doen daar veel minder aan.

    Straks zijn we zover dat de speeltuinen, en zeker die door puur vrijwilligers beheerd worden, aan de eisen van deze tijd voldoen, maar dan de bedijven nog.

    Of komen er weer nieuwe regels want mij is inmiddels wel duidelijk dat de vrijwilligers sneller de speeltoestellen kunnen aanpassen als dat bedrijven dat kunnen.

    Er zijn veel controles geweest door keuringsdienst van waren maar moet dat niet eens gaan gebeuren bij de bedrijven?

    Hoe moeten we nu verder gaan met het veiligheidsbesluit?

    Ermo

  • willem

    Ermo

    Het is gewenst dat iedereen die ergens in dit land speeltoestellen tegenkomt waarvan duidelijk te zien is dat ze niet aan de norm voldoen of waaronder geen valdempende ondergrond ligt (dus onveilig zijn) DIT MELDT bij de ‘voedsel en waren autoriteit’ (www.vwa.nl).

    De inspecteurs gaan niet alleen ongevraagd langs speelplekken maar ook gevraagd.

    Er is ook niks mis mee om de (commerciele) te wijzen op zijn of haar plicht en geef gerust aan dat je dit gaat melden bij de VWA.

    Het gaat per slot van rekening om de veiligheid (speelplezier) van kinderen.

    Willem