Het MISVERSTAND(?) over de NUSO.

  • Erwin van Weerden

    In een aantal artikelen op dit prikbord worden er reacties geschreven over de NUSO. Er leeft blijkbaar veel onder de leden in het land en een aantal voelen zich geroepen hierover wat te schrijven. Dat mag, we leven in een land met veel vrijheid, maar ook met een aantal verplichtingen volgens mij.

    Als we vinden dat momenteel nog niet alles binnen de NUSO gaat, zoals we dat graag zouden willen zien, dan zullen we dat tenminste ook aan de NUSO zelf kenbaar dienen te maken. Onze NUSO is tenslotte een democratische vereniging en alle leden zijn vertegenwoordigd. Het zijn tenslotte deze (onze) vertegenwoordigers in de Algemene Raad die de verening NUSO begin dit jaar voor de ondergang hebben behoed volgens mij.

    In de afgelopen tijd is er veel schriftelijke informatie van de NUSO naar de leden verzonden, maar de ervaring leert dat die lang niet altijd bij alle bestuurleden terecht komt. Vraag dus eens om deze informatie binnen uw speeltuin-organsatie!

    En verder laten we vooral eerst maar eens een aantal zaken ter tafel gaan brengen op de plek waar dat hoort binnen onze vereniging. Deze plek is volgens mij de vergadering van de Algemene Raad en die komt op 05 oktober weer bijeen. Als u niet weet wie uw vertegenwoordiger aldaar is, dan wordt het de hoogste tijd dat u zich hierover laat informeren. Het is natuurlijk ook mogelijk om een reactie te sturen naar mijn mail-adres, dan zal ik die informatie mee nemen naar de vergadering. Ik zal er op 05 oktober in ieder geval wel bij zijn en hoop er vele leden te treffen. En dit alles in het belang van ‘het spelende kind’.

    Erwin van Weerden,

    bestuurlid van een aantal organsaties binnen het speeltuinwerk

  • Henk

    Beste Erwin,

    Klinkt in theorie heel aardig zoals je het beschrijft, maar zijn de gemiddelde speeltuinbestuurders op de hoogte van wie hen vertegenwoordigd in die Algemene Raad van de NUSO en wordt watdaar ter sprake komt dan ook teruggekoppeld.

    Dat speeltuinen dit prikbord gebruiken om hun ongenoegen te tonen zegt iets over hun machteloosheid over hun situatie. Ze worden geacht steeds meer te betalen, moeten meer zaken regelen zoals de ARBO en zien hun inkomsten dalen.

  • Erwin van Weerden

    Beste Henk,

    Je hebt volgens mij helemaal gelijk als je schrijft dat de gemiddelde speeltuinbestuurder er niet van op de hoogte is wie hen vertegenwoordigd in de Algemene Raad van de NUSO en dat er geen terugkoppeling plaats vindt van wat aldaar wordt besproken.

    Het eerste is vrij simpel op te lossen! Bel met het kantoor van de NUSO in Utrecht (tel. 030 2544880) en vraag gewoon even om wie je vertegenwoordiger in de Algemene Raad is. Helaas ontbreekt deze info nog steeds op de website van de NUSO.

    De terugkoppeling ligt wat lastiger. Dat zal per regio of provincie geregeld moeten gaan worden volgens mij en het is aldus dan weer afhankelijk van het fuctioneren van die betreffende koepels.

    Dat de speeltuinen reageren op dit prikbord is natuurlijk goed. Daar komen dan weer reacties op waar ze wellicht wat mee kunnen en laten ze daar dan ook vooral wat mee gaan doen. Want als we zaken binnen onze vereniging NUSO willen verbeteren dan dienen we dat vooral met elkaar te bespreken. De vergadering van de Algemene Raad is trouwens verschoven naar 26 oktober.

    Dat geeft ons als speeltuinbestuurders dus mooi eens even wat ruimer de tijd om zaken met elkaar te benoemen, waarover we het zouden moeten gaan hebben in de vergadering.

    ps.voor Henk

    Daar jouw bericht “dubbel” op het prikbord stond is het laatste bericht er weer afgehaald.