In een aantal artikelen op dit prikbord worden er reacties geschreven over de NUSO. Er leeft blijkbaar veel onder de leden in het land en een aantal voelen zich geroepen hierover wat te schrijven. Dat mag, we leven in een land met veel vrijheid, maar ook met een aantal verplichtingen volgens mij.
Als we vinden dat momenteel nog niet alles binnen de NUSO gaat, zoals we dat graag zouden willen zien, dan zullen we dat tenminste ook aan de NUSO zelf kenbaar dienen te maken. Onze NUSO is tenslotte een democratische vereniging en alle leden zijn vertegenwoordigd. Het zijn tenslotte deze (onze) vertegenwoordigers in de Algemene Raad die de verening NUSO begin dit jaar voor de ondergang hebben behoed volgens mij.
In de afgelopen tijd is er veel schriftelijke informatie van de NUSO naar de leden verzonden, maar de ervaring leert dat die lang niet altijd bij alle bestuurleden terecht komt. Vraag dus eens om deze informatie binnen uw speeltuin-organsatie!
En verder laten we vooral eerst maar eens een aantal zaken ter tafel gaan brengen op de plek waar dat hoort binnen onze vereniging. Deze plek is volgens mij de vergadering van de Algemene Raad en die komt op 05 oktober weer bijeen. Als u niet weet wie uw vertegenwoordiger aldaar is, dan wordt het de hoogste tijd dat u zich hierover laat informeren. Het is natuurlijk ook mogelijk om een reactie te sturen naar mijn mail-adres, dan zal ik die informatie mee nemen naar de vergadering. Ik zal er op 05 oktober in ieder geval wel bij zijn en hoop er vele leden te treffen. En dit alles in het belang van ‘het spelende kind’.
Erwin van Weerden,
bestuurlid van een aantal organsaties binnen het speeltuinwerk