MISVERSTAND

  • willem van os

    Hierbij wil ik een wijd verbreid misverstand uit de weg werken.

    De laatste weken word ik regelmatig geconfronteerd met het feit dat er vanuit de NUSO (Landelijke Organisatie voor Speeltuinwerk en Jeugdrecreatie) aangegeven wordt dat ik langdurig ziek cq. overspannen zou zijn.

    FEIT IS, dat mijn arbeidsovereenkomst met de vereniging NUSO per 1 maart jl. door de kantonrechter is ontbonden omdat de vereniging geen subsidie meer krijgt van het rijk (lees: ministerie van VWS) en dat de vereniging daardoor over onvoldoende financiële middelen beschikt om het personeel te kunnen betalen.

    Aangezien het ?buitenspelen van kinderen? mij al ruim 30 jaar boeit, zal ik mijn opgebouwde deskundig blijven beschikbaar stellen voor iedereen die ook het ?buitenspelen? van kinderen belangrijk vindt.

    Via dit forum of via willemvanos@wanadoo.nl kunt u vragen blijven stellen of advies vragen ten behoeve van ?het (buiten) spelende kind?.

    Willem

  • speeltuin KIndervreugd

    Beste Willem

    Tja, de beste mensen zijn verdwenen en de talentlozen zijn achtergebleven. Zo gaat dat meestal. De mensen die er alleen zitten in het belang van hun eigen baantje, want o, wee stel dat ze zich geen directeurtje meer kunnen noemen . Een frisse doorstart staan ze daarmee in de weg. Kijk naar die treurige website van de NUSO met nauwelijks speeltuinen in de database en nieuws van eind vorig jaar en begin dit jaar.

  • willem van os

    Mijn informatie is niet meer of minder dan een mededeling over een misverstand en zeer zeker geen waarde oordeel!

    Het is m.i. niet in het belang van de NUSO als, noodzakelijke, belangenorganisatie om via dit medium waarde oordelen uit te spreken.

    Ik hoop namelijk van harte dat de organisatie lang kan blijven voortbestaan in het belang van al die vrijwilligers die zich inzetten voor het spelende kind.

    Per slot van rekening heb ik mij niet voor niets ruim 25 jaar vrijwillig en beroepsmatig ingezet voor de NUSO.

  • Ermo

    Willem,

    Kun jij aangeven wat er dan nog wel over is bij de NUSO want ik heb het idee dat er alleen nog maar administratief personeel zit.

    Voorheen kon je de veiligheidscursus (heb hem van jouw gehad in Beverwijk) volgen en waren er twee keer per jaar bijeenkomsten met een grote groep vrijwilligers van diverse speeltuinen om te praten over een bepaald onderwerp.

    Maar voor zover ik ingelicht ben is er van de NUSO weinig over en dat is jammer.

    Verder hoop ik dat de mensen van dit forum eens meer gaan discusieren over diverse onderwerpen die het speeltuinwerk aangaan.

    Ik noem er een paar; - vrijwilligers, - onderhoud, - financien (subsidie), - verzekeringen, - etc.

    Met vriendelijke groeten,

    Ermo

  • willem

    Op de site van de NUSO, www.nuso.nl staat te lezen wat de organisatie zoal te bieden heeft.

    Als dit mogelijk onvoldoende is: gewoon even bellen, mailen of schrijven naar de organisatie.